Hello Douala

29 april 2013 - Douala, Kameroen

We zitten hier op het terrasje naast het zwembad aan het hotel onze blog te schrijven, heerlijk! Gisterenochtend zijn we vertrokken en hebben we Njinikom achter ons gelaten. Heel vreemd om ons Njinikomse leventje en al onze Kameroenese vrienden achter te laten.. Maar het was zeker en vast geen defenitief afscheid, Njinikom heeft ons hartje veroverd. Zoals te voorspellen was het de laatste dagen voor vertrek nog zeer druk op de materniteit, waardoor het aantal bevallingen weer gestegen is. Helaas zijn we nog niet aan de 40 geraakt..

Toen we gisterennamiddag aankwamen zijn we meteen in het zwembad gedoken, het is hier namelijk een pak warmer dan in Njinikom, ongeveer 37 graden! Daarna zijn we lekker gaan eten op restaurant. Tinne koos voor de Bollywood pizza met curry, Hanne en ik kozen voor een lekkere pasta carbonara! Dat smaakte na drie maanden op tomaat, ajuin en ei te leven.

Planning voor de komende dagen: zonnen, genieten, zwemmen en eten!

Ohja morgen voegen de meisjes van Shisong zich bij ons en woensdag vertrekken we allemaal samen voor een weekje zon, zee en strand naar Kribi!

Tot snel België!

1. Christiane:
    Hallo Hanne en medevroedvrouwtjes,

'k Heb steeds met volle teugen genoten van jullie mooie verhalen en
    dikwijls bijpassende foto's.

En ! Zijn jullie aan je gewenste hoeveelheid bevallingen gekomen?
    Waarschijnlijk wel?

Het is toch fijn om zien hoe jullie daar zovele kindjes en ook volwassenen hebt blijgemaakt met kleine dingen. Daar moesten
    velen onder ons eens een maand gaan vertoeven - dan zou hier nadien wel minder gezeurd worden over futiliteiten!!

We wensen je allemaal eerst nog een welverdiende vakantie en
    daarna een goede terugreis naar huis.

Wees voorzichtig en tot kijk

Nonkel Jean en Chrisje
  2. Mama Hanne:
    29 april 2013
    Amai, wat een contrast met Njinikom ! Is de rest van het hotel ook zo mooi als het zwembad ? Dit hebben jullie alle 3 verdiend na het goede werk in het verre, afgelegen bergdorpje. Nu nog een week met zijn zessen mooie herinneringen boven halen en dan terug naar ons Belgenland. Geniet nog van de exotische natuur, van de Afrikaanse dieren, van al de vriendelijke mensen en vooral nog van elkaar. Die laatste dagen gaan hopelijk een super-afsluiter worden van heel dit groots avontuur.

XXXX en voorzichtig hé !
  3. Broertje Hanne (tom):
    Jaja! Achter een week zie je me terug hoor :D
    Je zal me wel gemist hebben haha! :p

Nene geniet er nog van!
  4. Buren van Hanne:
    4 mei 2013
    Hallo,heel verbaasd was ik toen Godelieve me zegde:Hanne komt terug.Hoe,zijn die drie maanden al om?Ik weet niet of het voor jullie jonge mensen ook zo snel ging in Afrika.In ieder geval,petje af voor uw werk ginds en behouden thuisreis. Godeliev en Jef.
  5. Rosita & Lucien:
    6 mei 2013
    Dag super "vroedvrouwen ", ja , het is bijna voorbij maar het is een avontuur dat jullie je hele leven zullen meedragen ! Geniet nog van jullie laatste dagen en een veilige terugreis ! Tot binnenkort op de Schepersweg hé Hanne..........
    Lucien & Rosita