1 aprillll

3 april 2013 - Njinikom, Kameroen

FRUSTRATIE -> Het is veel te rustig! Wij hebben alle drie nog geen bevallingen deze week kunnen doen. En daarmee willen we dus aan alle vrouwen in Njinikom vragen om dringend te bevallen ;)! We hopen dat er dus snel een stormloop van vrouwen in arbeid komt. Veel spannende verhalen hebben we over deze week dus niet te vertellen. Wel hebben we Jacquiline en Mathilda goed liggen gehad. Jacquiline ( nurse aid)  vertelde we dat Tinne zwanger was en ze ging dit natuurlijk met grote vreugde vertellen tegen iedereen op de dienst. Toen hebben we maar gezegd dat dit een grap was , ocharme Tinne anders ;)! Dan hebben we vroedvrouw Mathilda beet genomen. Lise en Tinne riepen haar met de boodschap: Mathilda , a women came in, she's going to deliver! come fast !! Ze liep dan ook nog in de verkeerde richting omdat ze dacht dat de vrouw buiten aan het bevallen was! TInne said, no Mathilda , you have to come to the delivery room! Dan liep ze naar de verloskamer, stormde daarbinnen om mij (Hanne) op de verloskamer al kreunend op de verlostafel te vinden. Het was zo grappig om haar gezicht te zien, en ze vond het natuurlijk geweldig omdat ze dit totaal niet verwacht had! Geslaagde grap dus! Wat kan 1 April toch leuk zijn ;) ! Voor de rest hebben we veel mogen poetsen, dit allemaal voor de 50ste verjaardag van het ziekenhuis! Voor deze verjaardag hebben we speciaal stof gekocht en hieruit gaan we echte afrikaanse kleedjes laten maken om dit op deze dag te kunnen dragen! We zijn benieuwd !

Superveel groetjes vanuit Njinikom!!!

1. Charlotte (nicht Hanne):
    4 april 2013
    Allez zeg! Het ziekenhuis daar is even oud als mijn mama :D
    Eindelijk ben ik weer bij met de blogberichten want ik heb een drukke stageperiode achter de rug. Hanne & co echt knap wat jullie daar allemaal doen! Trouwens Hanne, je ziet er echt goed uit op de foto's!
  2. Rosita & Lucien:
    6 april 2013
    Hallo allemaal, heb jullie avonturen gelezen en merk dat jullie een fantastische vakantie gehad hebben ! Na zo'n drukke week is het fijn om het wat rustiger te hebben maar tenslotte gaan jullie daar niet voor ( dus laat de babytjes maar komen ) . Geniet nog van de laatste weken want het begint goed te korten en feest goed voor de 50ste verjaardag van het ziekenhuis !!!
    Groetjes vanuit het koude Genk....
  3. Jordens Christa:
    25 april 2013
    zotte meiden, ja ons Hanne altijd paraat voor een grap. Ook tof die foto's die jullie er bij doen en haal niet te veel grapjes uit hé